Thursday, December 29, 2011

2011.

Hari ni 28 disember. Lagi tiga hari nak masuk 2012. Okayy..

Secara jujurnya, 2011 bukanlah tahun yang terbaik. So many ups and downs. And I wonder why I made so many mistakes this year? Heh.. Baba pun cakap kenapalah anak dia yang sorg ni makin besar makin macam kanak-kanak en.  Kihkihkih. I knoww. 19 and still so not that matured lah. Well, i really am still tryinggg.  :D

Ups and downs. Banyak jugak. Biasalah, tak kira la dari segi emosi ataupun apapun.
Pasal belajar. Err.. I do have doubts on myself a lot this year. Selalu jugak la tahun ni..  Bila fikir pasal expectations, perghh. Kawan kawan kata saya relaks. Tapi u knowww what,  kadang2 hati berombak. So many doubts whether I can do this. medic.  Last last, saya fikir.. bukan semua pun dapat study, tuntut ilmu macam kita. I am very lucky. Jadi, syukur Alhamdulillah. Lets take what is given by Allah, and belajar betul2. I will not give up. :)

People change. I changed too.  I know I dont change to bad one nor good one. I changed to me. Mungkin sebab pernah patah hati sekejap tahun ni. Boleh tahan. Drastic changes wei. Kahkah. Bila down, kita akan belajar melihat diri sendiri dengan lebih dekat, lebih bersabar, lebih kuat. Mungkin kita akan lebih memahami.  Kita akan mencari jalan untuk melupakan segala yang pahit. Kita tak suka akan kesedihan, kita akan pandai untuk mengalih perhatian. Doa, ketawa dan senyuman adalah ubat, mungkin itu sebabnya gua sekarang banyak ketawa. Dan mungkin kita juga lebih banyak tidur,  sebagai ubat untuk fikiran yang kacau. Kan? Huehuee..
But now, um love. Just doakan, insyaAllah. :)

It was the year where I learnt that..  mistakes is what it is,  in the end I will learn something from it. Learning always make us one step closer to be better in life.  Happiness will come after sadness, That's what Allah has promised. And I believe in that. Thus, in 2012. Im gonna be 20! I wanna be a better person,  and I wanna do my best in my study, and I want to spread love and joy to others! InsyaAllah. :)

1 comment: