Thursday, July 21, 2011

Mimpi.



Aku di angkasa memeluk glob dunia. Seperti si tukang tilik bersama bola ajaibnya. Bayangan kehancuran dan kerosakan di atas muka bumi muncul.  & tiba-tiba aku dibawa ke bumi bersama keluarga. Di suatu tempat yang penuh dengan umat manusia. Semua nya kelam kabut. Semua nya haru biru. Ku lihat ke belakang, Ombak besar. Yang seperti dahagakan manusia dan seluruh isinya. Semakin hampir.. terus dahiku melekat di tanah, bersujud. Hiba, takut, sgt takut dan berserah. Apa nasibku Ya Allah. Lalu, ombak besar mulai hampir, memakan dunia, memakan segala pencakar langit yang dahulunya gah berdiri, umat manusia dan... hm, aku. Mimpi membawa aku ke rumah pula. Tak fhm knp. Di ruang tamu aku ditenangkan ayah. Tapi. tidak sempat menyambung ke slot seterusnya, lg selagi. Tup. 


Dah, terus aku bangkit dari tidur. Masih dunia nyata. Masih ada. Diriku terkejut dan terlalu takut. Aku seperti mahu menangis. Tapi tidak tahu mahu cari siapa. Tgk phone pun no idea nak call siapa2. Tskk. My bb je ada. Merujuk kpd bantal busuk hihi, di peluk. I cried inside. Pagi2 dah macam ni. :(  takut. Ini seperti satu peringatan. Kan?



Ps : Adik2, Jgn lupa baca doa sebelum tidur. Tp , sy lain la. dah baca pun mimpi hari2. Semua style mengarut 5 minit dah lupa. Haha mainan syaitan. Kdg2 takut pula jd kenyataan. Kalau mimpi jumpa prince hensem je nak jd kenyataan. :P

2 comments: