Saturday, July 02, 2011

Akan ku bawa dia terbang.

Gembira. Aku rasa. Terasa bersyukur kepada Allah Maha Agung dengan apa yang ada. Tiada apa yang baru. Cuma, terasa kuat dan dekat. Terasa lebih bebas. Dunia pun nampak luas. Pemikiran pun lebih matang. Bila terfikir, Manusia yang berspecies homosapien ini, sentiasa pula melukai dan dilukai. Bodoh kan kita? Tapi bodoh kah? Mana aku tahu semuanya itu. Sesungguhnya kita ini banyaknya jahil. Pening kan. Apa yang aku tahu, aku tak mahu hidup dalam bayang-bayang penuh dusta. Sekarang adalah lebih baik untuk menjaga habluminallah dan habluminannas kita. Dunia pun tak lama. Walaupun mungkin perjalanannya tidak akan seperfect yang kita mahu, namun cubalah..bermaaf maaflah, bersangka baiklah, dan berbuat baiklah. Moga hikmahNya dalam setiap sesuatu pun sentiasa dapat dirasai dan difahami aku dan kamu juga. Moga-moga perasaan susah dan serabut terus hilang terbang sejauhnya. Mungkin kadang kadang kita terasa tiada berani lagi untuk mencuba dalam kehidupan ini. Tapi bak kata seorang sahabat aku yang seorang lagi, jangan terlalu kecewa, nanti merana.  Dan apabila tiba musibah, katalah ; Ya, aku tak kalah, cuma perlu masa. Nanti bangkit semula. :) Semoga aku dan kamu semua kuat. Jangan ditanya, Jangan mula memberi persepsi. sengaja mahu menulis. Im fine saja. ;D

Study Organic Chemistry masa weekend bestnya lah, hehh. Tiba2 craving Mcflurry :DD
 Next week mau balik! My friend Syakir's coming yay. Dan ada birthday org tuu. Kakak saya :)






1 comment:

  1. tak kalah, cuma perlu masa.
    Nanti bangkit semula :)

    Have faith. Allah always there for you.

    ReplyDelete